Як українці приймають рішення щодо покупки

Як українці приймають рішення щодо покупки

Представляємо результати дослідження поведінки українських споживачів, які використовують Інтернет як канал пошуку інформації перед покупкою на прикладі таких категорій, як одяг і взуття, телевізори, ноутбуки. Дослідження дає уявлення про важливість і вплив різних онлайн і офлайн факторів на процес пошуку інформації про продукт і прийняття споживачем рішення щодо покупки товару, а також зростаючу роль мобільних пристроїв.

Одяг і взуття

Дослідження показало, що шлях від рішення до покупки одягу або взуття досить недовгий: майже половина покупок була здійснена протягом дня і 30% протягом тижня.

Українці, які планують покупку одягу/взуття, активно використовують Інтернет для пошуку інформації. Серед інтернет-джерел інформації найбільш популярними є сайти магазинів роздрібної торгівлі та виробників. 32% користувачів використовували пошукові системи для пошуку інформації про товар, при цьому 96% з них користувалися Google.

30% покупок одягу і взуття було зроблено в Інтернеті, і в той же час 39% офлайн-покупців використовували також онлайн-ресурси для вивчення товару перед покупкою. Кожен третій українець (28%), що купує одяг і взуття, відноситься до категорії ROPO-покупців (Research Online – Purchase Offline/пошук онлайн – купівля оффлайн). Результати опитування показують, що 64% ​​споживачів вважають основним бар'єром, що перешкоджає купівлі товару через Інтернет, відсутність можливості приміряти одяг/взуття; для 40% респондентів зручніше зайти в найближчий магазин, а 38% хоче отримати товар негайно і не готові витрачати час на очікування доставки.

Переважну більшість (82%) онлайн-покупок було зроблено через веб-сайт і сплачено наперед (59%).

Дослідження показало зростаючу роль мобільного телефону в процесі покупки, особливо щодо пошуку інформації. Так, третина користувачів (33%) використовували мобільні пристрої для пошуку інформації про продукт, проте використовували смартфон для розміщення замовлення на куплений одяг/взуття тільки 11%. При цьому кожне третє онлайн-замовлення було розміщено і оплачено зі смартфона – 36% онлайн-замовлень і 35% оплат були зроблені з мобільного пристрою.

Мобільні пристрої особливо популярні серед молоді – так, 47% респондентів у віці 16-24 років використовували для пошуку тільки мобільні пристрої (в порівнянні з 37% для всіх вікових категорій).

Важливість мобільного пристрою також демонструє той факт, що 38% покупців використовували смартфон під час візиту в магазин, щоб знайти додаткову інформацію про продукт – в основному, для порівняння цін.

Смартфон для пошуку інформації про товар українці найчастіше використовують вдома – 84%, і більше половини з них (51%) в ліжку перед сном.

Телевізори

У категорії телевізорів, 50% покупок було зроблено протягом тижня після прийняття рішення щодо придбання нового ТВ. Зазвичай покупці телевізорів розглядають кілька брендів перед покупкою, а основною причиною для придбання нового телевізора є бажання «оновити» свої враження від перегляду, а саме - отримати більший екран і більш складні функції (наприклад, Smart TV).
50% покупців телевізорів починали покупку товару з онлайн-пошуку в Google – це найпопулярніше джерело першої інформації про товар. На 2-му місці – консультації безпосередньо в магазині і інформація з сайтів порівняння цін, їх відзначили по 48% опитаних. На 3-му місці з часткою 44% – сайт виробника телевізора або магазину.
56% покупок телевізорів було зроблено онлайн. Тим не менш, багато з тих, хто зробив покупку офлайн, використовували Інтернет для пошуку інформації – 35% це ROPO-покупці. Основним бар'єром, що перешкоджає покупці через Інтернет, 49% опитаних назвали відсутність можливості особисто протестувати телевізор.

Ноутбуки

Для більшості покупців вибір ноутбука є осмисленим і раціональним рішенням. Так, для 38% покупців процес вибору ноутбука займає більше місяця, для 22% – від тижня до 30 днів, 21% – від декількох днів до тижня, і тільки для 19% – покупка ноутбука була спонтанним рішенням, прийнятим безпосередньо в день покупки.

Найбільш затребуваними джерелами інформації про ноутбуки є сайти порівняння цін (51%), пошукові системи (50%), сайти магазинів і виробників (48%).

Трохи більше половини покупок ноутбуків (55%) припадає на онлайн. А частка тих, хто шукав інформацію онлайн і зробив покупку офлайн, склала 36%.

Використовували смартфон під час візиту в магазин, щоб знайти додаткову інформацію про ноутбук, 53% респондентів, в основному, для читання відгуків і щоб дізнатися більш детальні технічні характеристики.
В цілому, дослідження показало, що ключовим фактором популярності смартфона для пошуку інформації про товар є зручність і можливість використовувати його в будь-якому місці і в будь-який час – так відповіло більше 70% респондентів. Але хоча смартфон часто використовується для пошуку інформації, його ще досить рідко використовують для самої покупки. Понад 70% опитаних вважають, що для онлайн-покупок все ж зручніше використовувати інші пристрої.
Дослідження проведено компанією IPSOS на замовлення компанії Google в травні-червні 2018 року, шляхом онлайн-опитування, вибірка - 1200 осіб.

comments powered by Disqus
 
Top