Вперше в історії планети створено металевий водень – матеріал майбутнього

Вченим із Гарварду вдалось створити металевий водень, до чого вся наукова спільнота йшла понад 80 років. Результати масштабного наукового експерименту Ранга Діаса та Айзека Сілвера були опубліковані на минулому тижні в журнал Science.

Матеріал вдалось створити шляхом стиснення ємності з молекулярним воднем між двома штучними діамантами в умовах надвисокого тиску та низької температури.  Тиск пресу сягав 495 гігапаскалів, що рівноцінно 5 мільйонам атмосфер, а температура становила мінус 270 градусів по Цельсію.

В результаті такого впливу відбувся процес властивий металам - атоми водню утворили кристалічну ґратку та почали обмінюватись електронами.

Здатність водню переходити в стан металу припускалась ще понад 80 років тому. Цінність металевого водню полягає в його властивостях, які наразі в повній мірі не має жоден з відомих матеріалів.

Припускається, що металевий водень метастабільний. На практиці це означає те, що навіть в умовах навколишнього середовища він не мінятиме свої властивості, так як, наприклад, діамант. Також вчені говорять про те, що металевий водень може бути надпровідником навіть при кімнатній температурі, що дозволить досягнути небачених раніше результатів передачі та збереженні електроенергії, а також розвитку магнітної левітації для поїздів майбутнього та значно збільшити продуктивність електромобілів.

Повідомляється, що НАСА вже зацікавилось відкриттям вчених, оскільки застосування металевого водню в якості пального даватиме гігантську тягу і створюватиме можливість виводити на орбіту величезні вантажі.

Наразі вченим потрібно достеменно визначити чи є металевий водень дійсно метастабільним та навчитись створювати його в більших кількостях.

Джерело: Inverse, Harvard