Перші проекти Інтернету речей від українських школярів

Перші проекти Інтернету речей від українських школярів

Презентація проекту «Школа SMART» відбулася в Києві 15 листопада, 2016 року у приміщенні компанії «Майкрософт Україна». Новація ставить за мету реалізацію концепції Інтернету речей з використанням мікроелектроніки. Завдяки інноваційному проекту школярі зможуть розроблювати та створювати розумні модулі для навчальних закладів або дому. Наразі до «Школи SMART» приєдналося 10 освітніх закладів з різних куточків країни.

Пілотні проекти отримали активне впровадження в освітніх закладах. Наприклад, ідея шкільної метеостанції була реалізована Здолбунівською гімназією, в той час як учні Вишнівчицької загальноосвітньої школи створили навчальну модель робота-садівника. Останній може досліджувати вплив навколишнього середовища на ріст рослин і вимірювати вологість ґрунту. Втілити задуми учнів у життя допомагають плати Arduino та мікрокомп’ютери Raspberry Pi. Учасниками стали школярі від початкових до старших класів.

«Різноманітні датчики, мікроконтролери та інші атрибути, пов’язані з Інтернетом речей сьогодні стали доступні кожному. Це не наукова фантастика, а конкретні практичні проекти, які ми реалізуємо вже сьогодні. Ми займаємось мобільною робототехнікою, електронікою, тривимірним моделюванням. Ми створюємо власних роботів та 3D принтери, – говорить Сергій Дзюба, заступник директора навчально-виховного комплексу №141 «ОРТ» м. Києва. – Проект «Школа SMART» допомагає учням розкривати їх потенціал та досягати більшого. Завдяки компанії Microsoft, яка надає сучасні технологічні рішення для Інтернету речей, впровадження практичних рішень у цій галузі стає більш ефективним».

Після розміщення повідомлення у Facebook групою «Відкрита школа: Хмарні сервіси в освіті» зі зверненням до педагогів-новаторів згуртуватися навколо створення «Школи SMART» проект отримав старт.

Сьогодні усі проекти будуються на основі хмарної платформи Microsoft Azure IoT Suite, яка дозволяє об'єднувати в мережу будь-які пристрої та аналізувати раніше невикористані дані завдяки машинному навчанню.

«Сучасні учні бажають вчитися зовсім по-іншому, ніж попередні покоління. Їм не цікаво зубрити теоретичні відомості з підручників – вони прагнуть отримувати корисні, а головне, практичні для життя знання. Для цього вони вправно застосовують можливості новітніх технологій. Педагоги лиш мають підтримувати інтерес учнів на високому рівні та спрямовувати їх потуги в русло успішного засвоєння сучасних навичок», – переконана Надія Васильєва, генеральний директор компанії «Майкрософт Україна».

«Майкрософт Україна» не обмежується лише допомогою з обладнанням, а й регулярно проводить вебінари і онлайн-тренінги по роботі з програмним забезпеченням Windows 10 IoT та Azure IoT для Raspberry Pi 3.

До спікерів заходу також долучився запрошений фахівець з інформаційних технологій Майкрософт у Центральній та Східній Європі Лоран Еллербах. Він розповів про останні тенденції у напрямку Інтернету речей. «Сьогодні, в динамічно мінливому світі всі діти повинні мати можливість навчатися базовим навичкам кодування. Адже, програмування недарма називають писемністю ХХI століття. І через 10 років ці діти будуть займатися тими речами, яких зараз не існує», – зауважив пан Еллербах.

А представник технічного співтовариства Microsoft, Дмитро Міндра, провів для дітей майстер-клас на практиці. Школярі, під час заходу, підключали сенсори та плати і створювали таким чином «розумні речі», після чого аналізували принципи їхньої роботи. 

 

Система Orphus
comments powered by Disqus
 
Top