"Інтернет - це не безкоштовно і не дешево"

"Інтернет - це не безкоштовно і не дешево"

В заголовок своєї статті ставлю слова директора компанії IDNT Миколи Чумака, як пересторогу для невеликих і середніх гравців ринку електроніки перед поспішним і занадто швидким переходом в онлайн. Звичайно тенденція зрозуміла всім, ми бачимо всебічну комп’ютеризацiю наших співвітчизників і, як наслідок, легкість, з якою українці роблять покупки через Інтернет. Кількість онлайн-покупців в Україні зростає з року в рік, це підтверджують і дані компанії TNS. Але пропоную відокремити дійсно здорові ідеї і корисні тренди для нас (гравців ринку електроніки) із потоку подій. За 2014 рік кількість українців, які купували товари в інтернеті, зросла з 3,15 млн. у січні до 3,9 млн. у грудні. За даними TNS, найбільш "онлайновими" були побутова техніка та електроніка. Їх частіше купували в інтернеті, ніж у звичайних магазинах.

"Інтернет - це не безкоштовно і не дешево"

Джерело: TNS Ukraine 

На другому місці - одяг та взуття: онлайн попереду на 2%. На третьому - квитки. Тут онлайн випередив офлайн тільки на один відсоток. Особливо не відрізняється і аналітика у компанії Gfk Ukraine, хоча і змінює напрямок думки в несподіваному напрямку. 72% респондентів сказали, що за останній рік купували через інтернет побутову та комп'ютерну техніку , трохи менше - одяг, на третьому місці косметика і парфумерія. Але, увага! Цікавим є факт зменшення кількості категорій товарів які українці купували в інтернеті. Це може пояснюватися як економічними чинниками, тобто співвідчизники купували тільки необхідне, але також прослідковується вже певний накопичений досвід , певна історія виникнення проблем у покупців і продавців онлайн-ринку. Так не всі види товарів варто бездумно ретранслювати через Інтернет площадки покупцям. Прийшло розуміння, що звичайному бокс мувінгу важко забезпечити існування Інтернет площадки. Не весь продукт підпадає під визначення – масовий, і тому не може бути бездумно переданий від дистриб’ютора до замовника через онлайн-магазин з мінімальними затратами. Клієнт часто вимагає додаткових аргументів і послуг, якісного консультування, глибокого знання продукту чи інсталяції .

Щодо кожного товарного сегменту варто зробити аналіз: де знаходиться цільова аудиторія, і які враження від купівлі продукту ця група споживачів хоче отримати.

Найбільш ефективним каналом стане той, який відповідатиме цим критеріям. Ним не обов'язково буде інтернет. Також врахуйте, що збільшенню ажіотажу навколо інтернет магазинів сприяють ресурси OLX, Aukro чи Prom, які в принципі є глобальними дошками об’яв національного масштабу , а не онлайн-магазинами.

Також варто врахувати вподобання і смаки значної кількості покупців, що надають перевагу класичним магазинам, і в них є свої більш чи менш вагомі причини, поки не звертатись до інтернет-магазинів.

Причини, через які користувачі з можливістю доступу в Інтернет не купують онлайн

Причина

%

% в Цільовій Аудиторії

Важко переконатись в якості товару перед здійсненням покупки

27 %

32% в ЦА: 30-39 років

Небезпечно (залишати особисті дані в ІМ )

20%

23% в ЦА: 30-39 років

Не довіряють ІМ

19%

23% в ЦА: міста > 500 тис.

Простіше купувати в звичайних магазинах

18%

29% в ЦА: міста < 100 тис.

Хочуть зразу отримати товар

11%

 

В звичайних магазинах більше знижок і акцій

9%

 

Хочуть ходити за покупками з друзями

8%

11% в ЦА: міста < 100 тис.

Купувати в Інтернеті не дешевше

5%

 

Не знають , як купити в Інтернеті

5%

11% в ЦА: 12-15 років

Асортимент товарів звичайних магазинів більший

5%

8% в ЦА: міста > 500 тис.

Потрібна допомога консультанта

5%

 

Висока ціна доставки

4%

6% в ЦА: 20-29 років

Інші причини

11%

 

Також виділяю об’єктивні бар’єри на шляху розвитку онлайн-шопінгу. Так якщо зменшити термін доставки замовлення, чи відмінити плату за доставку оператори ринку ще можуть, то позбавити покупців побоювання за невідповідність якості товару, чи потреби фізично взяти товар до рук і оцінити його онлайн-магазин не може. Отже, поки інтернет-магазини долають ці недоліки і завоювують прихильність покупців, зберігається великий сегмент класичного ринку комп’ютерної і побутової техніки, де продаються значні об’єми продукції і заробляються значні кошти.

Система Orphus
comments powered by Disqus
 
Top